Achtergrond   |   Thuisnetwerk

Vragen aan en antwoorden van Online.nl over vrije modemkeuze

Vragen en antwoorden over vrije modemkeuze Online.nl

Hieronder lees je onze vragen aan Online.nl en de antwoorden die we ontvingen.

1.    Wat gaat Online.nl doen om installatie van een alternatief modem te faciliteren? Waar vindt de klant meer informatie hierover?

Online.nl zal alle informatie op zijn website plaatsen zodat klanten hun eigen eindapparatuur kunnen aansluiten. Deze info staat sinds maandag live.

2.    Zijn er drempels of beperkingen voor gebruik van een alternatief modem, bijv. wachttijd, aanvraagperiode?

Er zijn in principe geen beperkingen. In sommige gevallen zal er een technische aanpassing nodig zijn om te zorgen dat de verbinding van de klant de eigen hardware ondersteunt.

3.    Aan welke voorwaarden/standaarden moet een alternatief modem voldoen?

Dezelfde standaarden die wij voor onze huidige modems in het netwerk hebben. Meer informatie staat op de website.

4.    Heeft gebruik van een alternatief modem impact op gebruik van Online.nl apparatuur voor bijvoorbeeld telefonie of tv?

Dat heeft geen impact. Zowel telefonie als tv werkt op de eigen apparatuur. Voor telefonie is het wellicht nodig om contact op te nemen met de klantenservice van Online.nl voor de juiste instellingen.

5.    Wat moet een klant doen met het modem van Online.nl bij gebruik van een alternatief modem? Retourneren, bewaren voor geval van problemen met de verbinding, etc.?

Wij vragen de klant om het modem thuis te bewaren. De klant kan dan dat modem gebruiken als er problemen zijn met de verbinding. Dit is dan ook handig voor de klantenservice omdat zij alleen ons modem kunnen gebruiken om de verbinding uit te lezen. Dus als er een storing is, gebruikt de klant de originele Online modem om te achterhalen wat voor storing er is en met die informatie kunnen wij de klant goed helpen. 

6.    Hoe gaat de authenticatie voor een alternatief modem (indien nodig) verlopen? Een captive portal voor invoer van een mac-adres, of een andere methode (zoals bellen met een helpdesk)?

De klant moet gewoon op het modem inloggen en de gegevens invoeren die wij op onze webpagina gedeeld hebben.

7.    Wat is de impact op support vanuit Online.nl als een klant een alternatief modem gebruikt?

Onze  klantenservice zal de klant natuurlijk zo goed mogelijk proberen te helpen. Vanzelfsprekend heeft de klantenservice niet alle kennis over alle modellen in de markt.

8.    Gaat Online.nl ook zelf meer opties bieden aan nieuwe / bestaande klanten die behoefte hebben aan een modem met meer functionaliteit? Bijv. vergelijkbaar met andere providers ook meer opties bieden voor het modem? Zo ja, met welke marktpartijen gaan jullie werken?

Wij zijn aan het kijken of wij dit in de toekomst willen doen maar dit staat nu nog niet op de planning.

Hier vind je de pagina met informatie van Online.nl over het gebruik van een eigen modem.