Nieuws   |   Streaming audio & video

Amazon.de Prime abonnement hersteld voor Nederlandse klanten

Amazon.de Prime abonnement hersteld voor Nederlandse klanten
Jawel, daar is ie weer: onbeperkte gratis en snellere levering naar Nederland. Dankjewel Amazon!

Op 11 januari ontving een flink aantal Nederlandse gebruikers van de Prime-dienst van Amazon.de een nare verrassing. Hun abonnement was zonder overleg overgezet naar de Prime-dienst van Amazon.nl. Ophef volgde, en tien dagen later liet Amazon weten: foutje, bedankt. Uiterlijk 1 4 februari zou deze fout hersteld worden. Goed nieuws, dat is inderdaad gedaan. Amazon.de Prime gebruikers die ongewenst waren overgezet naar Amazon.nl, kunnen sinds afgelopen vrijdagavond weer bij Prime in Duitsland terecht.

Te elfder ure

Hoewel Amazon in eerste instantie liet weten dat het per 1 februari geregeld zou zijn, kregen klanten dezelfde dag al per mail te horen dat het 'voor 4 februari' zou worden. Het werd uiteindelijk te elfder ure in de avond van 4 februari, maar een kniesoor die daarop let. De ongevraagde, gedwongen overstap is teruggedraaid. Volgens Amazon ging het om een fout, al zei men niet met zoveel woorden dat Nederlanders tot in de eeuwigheid van Prime van Amazon.de gebruik konden blijven maken. Voor nu in elk geval wel.

Vaarwel bij Amazon.nl Prime.... ...welkom terug bij Amazon.de Prime

Prettig is dat de kosten van de Nederlandse Prime worden terugbetaald. Naast de 5,99 euro die Amazon al als tegemoetkoming ter beschikking stelde, zijn de klanten die ongewild werden overgezet, er in elk geval niet financieel slechter van geworden.

 Amazon.de Prime - uitkijken geblazen

Een bezoekje aan de Prime-pagina op Amazon.de leert dat deze weer uitbundig uitnodigt om over te stappen naar de Nederlandse Prime. Het lijkt daardoor in eerste instantie niet mogelijk om de 'standaard Prime-pagina' met voordelen van de dienst te bekijken op de site - tenminste, niet als Nederlandse abonnee van Amazon.de Prime. Via je account-overzicht kan je er wel komen.

Al bij al kunnen we stellen dat Amazon de kwestie keurig heeft opgelost. De communicatie had vlotter gekund, maar de webgigant heeft zich uiteindelijk toch klantvriendelijk opgesteld. Daarvoor kunnen we alleen maar waardering uitspreken. 

Nu hopen we, dat de Nederlanders die dat willen, nog lange tijd van Prime in Duitsland gebruik kunnen blijven maken. En dat de Amazon.nl zich mettertijd kan meten met het assortiment van Amazon.de. Dan stappen we allicht alsnog over, zeker als dat dan nog steeds goedkoper is. We blijven ten slotte Nederlanders.